Bir zamanlar ‘Metroseksüel’ tabiri bakımlı erkekler için kullanılırdı, özellikle maço algısı yüksek olanlar bu formda anılmasın diye yüzüne nemlendirici krem bile sürmezdi. Saçları döküldükçe yaşlandıkça güzellere pek de yakışmayan bu duruma en çok saç ekimi ile çare buldular. Özellikle 2000’li yıllarda 20’li yaşlardaki erkekler yavaş yavaş nemlendirici kremler ve hatta manikür pedikür kullanmaya başladılar. Ancak şunu çok iyi biliyoruz ki; Bu sürece bir kez girdikten sonra geri dönmemek neredeyse imkansız. Erkekler için süreç bu şekilde ilerledi.
2000’li yılların başında erkeklerin pazar yapmanın ötesinde kendi pazarlarını oluşturmak için kullanmaya başladıkları sosyal medya platformları 20’li yaşlarında hayatlarına girdi. Zaman zaman kabul etmek istemeseler de kendi gerçekleriyle (kusurlarıyla) yüzleşmek ve küçük filtrelerle tanışmak zorunda kaldılar.
Bu da onları yaz aylarında aynada karşılaştıkları göğüs ve göbek deliğinden kurtulmak için kremler, küçük botoks dokunuşları sonrası dolgular, jinekomasti ve liposuction gibi daha cerrahi operasyonlara yöneltti.
Bu, fiziksel rekabetin sadece kadınların değil, erkeklerin de ortasında olduğu gerçeğine dünyanın dikkatini çekti.
Peki erkekler en çok hangi operasyonları yaptırmak istiyor ve sizce ne yapıyorlar?